S komunikacijo do srca

S komunikacijo do srca

KOMUNIKACIJA, meni zelo ljuba tema. 🙂

Zakaj? Ker je komunikacija most med nami in našimi ljubimi osebami oziroma vsemi bitji v naših življenjih ter seveda, v prvi vrsti je komunikacija z nami samimi tista, ki kaže na odnos, ki ga imamo do sebe.

Bodite v naslednjih dneh pozorni na to, kaj si govorite. Si večkrat rečete: kako sem neumna/en, spet sem naredila narobe, ničesar ne izpeljem do konca,… Ali si večkrat rečete: super sem to rešil/a, ponosna/en sem nase, vedno bolje opravim stvari, toliko stvari me zanima, da se ukvarjam kar z večimi hkrati,… Komunikacija do nas samih (in do drugih) nam veliko pove o tem, ali smo do sebe/njih ljubeči, sprejemajoči, sočutni,… ali ne.

Če ste prebrali moj prejšnji prispevek, UM ALI ČUSTVA; KAJ JE BOLJ POMEMBNO?, boste verjetno lažje razumeli, zakaj pišem o tem, da je vedenje in s tem komunikacija enako pomembna kot čustva. Na kratko: vsakega problema, ki se ga lotimo, se ga lahko lotimo z različnih perspektiv, nekaterim bolj odgovarja en način, drugim drugi in v različnih obdobjih različni. Nekateri se raje poslužujejo načinov, ki so usmerjeni v čustva, drugi morda v spreminjanje vedenja, komunikacije. In oboje je enako prav. Če do katerega čutite odpor pa je pogosto ravno to tisto, čemur bi se bilo potrebno posvetiti. 😉 Če so vam blizu načini, usmerjeni v vedenje, v komunikacijo, odpor pa čutite do v čustva usmerjenih, potem je verjetno vaš bližajoči korak, da se potopite v vaša čustva in obratno, če prisegate na načine, usmerjene v čustva, se morda bliža čas, ko boste potrebovali spremembo na področju komunikacije, vedenja, saj vas to lahko dvigne nad vaše vzorce (čustvovanja), ki jih pogosto ponavljamo vedno znova, če se ne naučimo reagirati, komunicirati drugače. In ker v odnosih nismo sami, je zelo pomembno, da znamo skomunicirati, kaj želimo, kaj potrebujemo, kaj nas boli, prizadane in se s tem izognemo ponavljanju vedno istih vzorcev, ki nas prizadanejo in temu, da bi vedno znova dodajali sol na rano, kar jo seveda pomaga hitreje zaceliti.

S konstruktivno komunikacijo lahko prekinemo doživljanje vedno istih vzorcev in bolečin!

Najbolje je delati z obeh smeri, če se danes držim teh dveh. Zakaj? Ker prečutenje občutkov je nujno, da predelamo, prebolimo določene dogodke, ki nas drugače vedno znova držijo v pesti. Učenje bolj konstruktivne komunikacije in vedenja pa lahko vzpostavi boljše odnose že v tem trenutku, tudi če se sami še ukvarjamo z določenimi občutki (kar lahko traja (pre)dolgo časa in v tem času lahko že močno poškodujemo naše odnose). In nihče nas (večino izmed nas) ni učil, kako spoštljivo komunicirati, je pa to eden izmed zelo pomembnih ključev do lepih, spoštljivih in ljubečih odnosov.

Komunikacija odnose utrjuje ali pa uničuje!

Poleg tega, vse se vedno dogaja krožno. Ko predelamo dogodke, občutke iz preteklosti, zmoremo lepše komunicirati. Ravno tako pa, ko komuniciramo lepše in bolj spoštljivo, to v nas in v drugih sproža veliko lepše občutke. To dvoje se ne izključuje, temveč potencira naše celjenje, našo rast in vedno lahko oboje vključujemo tako, da ničesar ne izkljapljamo. Npr. če smo jezni in v nas vse vre, imamo pravico da tako čutimo, hkrati pa je pomembno na kakšen način to izrazimo, da ne ranimo drugih. Oboji smo pomembni. V takem primeru je zdravo za nas in za drugega, če izrazimo svojo jezo, vendar na način, da ne ranimo drugega (s takoimenovanimi JAZ-sporočili), na primer: “Jezna sem, ker imam občutek, da mojih dejanj ne ceniš, vendar pa sem pripravljena slišati tvojo stran. Res ne ceniš mojih dejanj ali je za tvojim vedenjem nekaj drugega, česar v tem trenutku ne vidim? Mi lahko pomagaš, da bom bolje razumela tvoj vidik?”

V odnosih smo vedno vsaj dvoje ljudi in odnose gradimo ravno s komunikacijo (besedno in nebesedno), izražanjem naših občutkov in poslušanjem druge strani.

Same besede pa nosijo veliko manjši pomen kot celotna, torej tudi nebesedna komunikacija. Stavek: “Zakaj si to naredil?” sam po sebi ni ne prijazen ne neprijazen. Naboj, ki ga izrečemo skupaj s stavkom, je tisti, ki pove veliko več o naši naravnanosti. Če to izrečemo prijazno, z zanimanjem, se tisti na drugi strani ne bo počutil napadenega, če pa to izrečemo obsojajoče, se bo tisti na drugi strani verjetno počutil napadenega, ponižanega ipd.

In morda še najpomembnejši del komunikacije: poslušanje. Poskušajte v naslednjih dneh res poslušati in slišati, kar vam govori oseba nasproti vam. Pogosto je namreč naše razumevanje drugega prepredeno z našimi preteklimi izkušnjami, s tem, kar nosimo sabo, v sebi. Da bi drugega resnično slišali, mu dajmo prostor, da se izrazi, spašujmo, če ne razumemo čisto, dodajmo podvprašanja, ki nam bodo pomagala bolje razumeti in preverjajmo, če smo pravilno razumeli (takšnemu načinu strokovno rečemo aktivno poslušanje), npr: “Te prav razumem, da si hotel reči, da ceniš moja dejanja, vendar mi tega nisi izrazil zato, ker si bil obremenjen s službo?” Po takšnem pogovoru, se vsi udeleženi počutijo veliko bolje.

Če boste podelili z mano vaša opažanja ali vprašanja na karin@lukasi.si, bom vesela. 🙂

Če razmišljaš, da bi v svojem življenju nekaj spremenil, stopil stopničko višje v razumevanju sebe, zacelil rane preteklosti ali uresničil tvojega pravega sebe, poglej, če ti ustreza kateri od programov, mi piši ali me pokliči na 040 746 183 in se dogovoriva za način, ki ti najbolj ustreza in ki te najbolj kliče v tem trenutku tvojega življenja v obliki individualnih pogovorov.

Če imaš prijateljice ali prijatelje, za katere misliš, da bi jih moje vsebine zanimale, jim lahko povabiš, da se vpišejo na Lukasi novičke na moji spletni strani. Če se še nisi, se tudi ti prijavi, da ne zamudiš naslednjih prispevkov. 🙂

Želim vam prijeten, harmoničen večer. <3

Karin

Dodaj komentar

Vaš e-poštni naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena *